PL EN
5.04.2022

Cyfrowa transformacja w Anwim S.A. – wdrożenie systemu SAP

Anwim S.A., właściciel sieci stacji paliw MOYA, zakończył wdrażanie nowoczesnej informatycznej platformy ERP, SAP S/4HANA. System wspiera bieżącą realizację kluczowych procesów operacyjnych. Dodatkowo, w obszarze dystrybucji paliw zostało zaimplementowane rozwiązanie branżowe SAP Oil&Gas. Partnerem projektu była SI-Consulting sp. z o.o., spółka z dużym doświadczeniem we wdrażaniu rozwiązań SAP. 

MOYA od wielu lat jest najszybciej rozwijającą się siecią stacji paliw w Polsce. Roczny przyrost sięga aż kilkudziesięciu nowych punktów, które lokalizowane są zarówno przy drogach krajowych, jak i lokalnych, w dużych miastach i mniejszych miejscowościach. Obecnie sieć liczy niemal 380 stacji, natomiast wieloletnia strategia rozwoju zakłada, że do końca 2024 r. sieć MOYA będzie składała się z minimum 500 stacji paliw. Tak intensywne tempo rozwoju było powodem podjęcia decyzji dotyczącej pełnej digitalizacji, a co za tym idzie optymalizacji procesów operacyjnych w Anwim S.A. 

Wdrożenie SAP w spółce Anwim trwało od IV kwartału 2020 roku do 31.03.2022 r. System ERP SAP S/4HANA objął swoją funkcjonalnością kluczowe obszary biznesowe w Anwim. Implementacja niosła ze sobą konieczność pełnej integracji z istniejącą wcześniej, rozległą architekturą środowiska systemów informatycznych Anwim S.A. System obejmuje ponad 100 interfejsów i funkcjonuje w następujących obszarach: logistyka paliw, fakturowanie i sprzedaż, zarządzanie sprzedażą flotową, zarządzanie umowami franczyzowymi, finanse i księgowość, kontroling oraz zakupy. 
– Jako spółka Anwim cechujemy się wysoką dynamiką i dużą elastycznością zarówno w rozwoju naszego biznesu, jak i relacjach z partnerami. Naszym priorytetem jest utrzymanie dotychczasowego tempa, jednak obawialiśmy się występowania tzw. „wąskich gardeł” w realizacji bieżących procesów operacyjnych. Uznaliśmy, że konieczne jest wdrożenie jednolitego i spójnego systemu informatycznego, który scali i przyśpieszy procesy w ramach spółki. Rozwiązanie SAP S/4HANA pomoże nam w dynamicznym rozwoju i zapewni pełne wykorzystanie naszego potencjału – zapewnia Rafał Pietrasina, prezes zarządu Anwim S.A. 

W ESPPOL Trade S.A., spółce należącej do Grupy Kapitałowej Anwim, już w lutym 2021 r. zaimplementowano moduł SAP S/4HANA Oil&Gas, który za zadanie ma usprawnienie procesów finansowo-księgowych oraz logistycznych. ESPPOL Trade zajmuje się importem paliw ciekłych celem zapewnienia dywersyfikacji oraz poprawy ekonomii zaopatrzenia szybko rozwijającej się sieci stacji paliw MOYA w Polsce. W ubiegłym roku ESPPOL Trade, wraz z partnerem wdrożeniowym SI-Consulting, zostało wyróżnione w prestiżowym zestawieniu SAP Quality Awards 2021 za najbardziej udane wdrożenia systemu SAP w kategorii „Rapid Time to Value”, która obejmuje krótsze projekty, nastawione na szybkie doskonalenie i dynamiczny zwrot wartości. ESPPOL Trade znalazł się wśród finalistów w Europie Środkowo-Wschodniej w podkategorii Large Sized Implementations. 

- Cieszymy się, że pierwsze wdrożenie Oil&Gas na platformie SAP S/4HANA zostało przeprowadzone właśnie przez SI-Consulting. Pomimo bardzo skomplikowanej architektury, a także pracy związanej z integracją w czasie rzeczywistym (m.in. z systemami pracującymi na stacjach paliw), opracowane przez nas w ramach tego projektu dedykowane rozwiązanie już dziś digitalizuje w Anwim obsługę floty, franczyzy oraz SENT. Realizacja projektu tej skali w trybie zdalnym była ogromnym wyzwaniem – sukces ten bez wątpienia jest efektem naprawdę ciężkiej, wspólnej pracy zespołów po obu stronach – podsumowuje Paweł Rytelewski, wiceprezes zarządu SI-Consulting. 

Podobne aktualności

2024.04.26

Aplikacja Super MOYA świętuje urodziny! Wyjątkowe promocje już od 26 kwietnia

Mija rok od uruchomienia aplikacji dla klientów indywidualnych sieci stacji paliw MOYA. Z tej okazji od 26 kwietnia do 5 maja będzie można skorzystać z wyjątkowych promocji i rabatów na paliwo. W ten sposób MOYA chce podziękować klientom za okazane zaufanie – aplikację pobrało już ponad 560 tysięcy użytkowników.
2024.03.27

Złoty Laur Konsumenta dla sieci MOYA – karta paliwowa MOYA firma nagrodzona przez klientów

Sieć stacji paliw MOYA ponownie zyskała uznanie klientów w prestiżowym plebiscycie konsumenckim. Tytułem Złoty Laur Konsumenta została uhonorowana karta paliwowa MOYA firma. Nagroda jest dowodem na innowacyjność sieci i jej zorientowanie na potrzeby klientów.
2024.02.12

Anwim ogłasza Strategię Zrównoważonego Rozwoju

Anwim ogłasza Strategię Zrównoważonego Rozwoju
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Możesz zrezygnować ze zbierania informacji poprzez pliki cookies, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki - w takim przypadku nie gwarantujemy poprawnego działania serwisu.